نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند
سرخط خبرها

پیش‌بینی عبور ۱۵۰هزار زائر خارجی از خراسان رضوی برای سفر اربعین

  • کد خبر: ۱۸۰۱۱۱
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
پیش‌بینی عبور ۱۵۰هزار زائر خارجی از خراسان رضوی برای سفر اربعین
جانشین رئیس ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: گذر ۱۵۰هزار زائر خارجی از این استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال پیش‌بینی می‌شود و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهار داشت: علاوه بر داوطلبان استانی، این توفیق را داریم که میزبان اتباع خارجی ساکن مشهد و نیز کشور‌های پاکستان و افغانستان برای ورود به استان با قصد زیارت و شرکت در راهپیمایی اربعین باشیم.

وی با اشاره به شرایط ویژه و متفاوت این استان در ایام اربعین حسینی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های اختصاصی می‌توان به این نکته اشاره کرد که این استان در دورترین نقطه جغرافیایی نسبت به مرز‌های غربی کشور قرار دارد و در عین حال جزو استان‌های پرجمعیت از نظر داوطلبان متقاضی شرکت در اربعین حسینی است.

جانشین رئیس ستاد اربعین خراسان رضوی با قدردانی از پیگیری‌های مجدانه ستاد مرکزی اربعین و تعاملات و گفتگو‌های مکرر با مسئولان کشور عراق گفت: در پی سفر اخیر وزیر کشور عراق به مشهد، تعداد گذرگاه‌های مرزی و نیز ساعت فعالیت آن‌ها امسال افزایش یافت.

گنابادی‌نژاد با اشاره به بازدید‌ها و سرکشی‌های انجام شده از مرز خسروی افزود: با توجه به اینکه تردد از این مسیر برای زائران خراسان رضوی نزدیک‌تر است، امیدواریم در این بخش شاهد استقبال بیشتری باشیم ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی در خصوص پیش‌بینی آمار زائران گذری افغانستانی و پاکستانی برای سفر اربعین گفت: پیش‌بینی وزارت خارجه برای زائران افغانستانی ۵۰هزار نفر و زائران کشور پاکستان نیز ۱۰۰هزار نفر است.

جانشین رئیس ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: توافقات سه جانبه برای زائران پاکستانی میان سه کشور پاکستان، عراق و ایران انجام شده، اما هنوز هماهنگی‌های دوکشور افغانستان و عراق به‌صورت نهایی انجام نشده و به ایران نیز ابلاغ نشده است.

گنابادی‌نژاد افزود: البته پارسال نیز این هماهنگی‌ها با تاخیر صورت گرفت که موجب رنجش زائران کشور همسایه شد، اما همچنان امسال از طریق وزارت امور خارجه و سرکنسول عراق در مشهد پیگیر تسریع در این کار هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: افزون بر این بدون فاصله از اربعین حسینی، شاهد آغاز دهه آخر صفر و ورود زائران و عاشقان کثیر زیارت امام رضا(ع) در مشهد خواهیم بود که در این بخش نیز وظایف سنگینی برای خدمت‌رسانی داریم.

گنابادی‌نژاد افزود: مجموعه این شرایط ما را به سمت ضرورت سازماندهی، برنامه‌ریزی و تسهیل امور برای زائران سوق می‌دهد تا کمترین مشکلات را در زمان تشرف به زیارت امام رضا(ع) و عزاداری پایان ماه صفر شاهد باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته بر اساس آمار ثبت شده در سامانه "سماح" متعلق به سازمان حج و زیارت تعداد ۳۸۵هزار نفر از این استان ثبت نام کرده و عازم راهپیمایی اربعین شدند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود زائران و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) از راهپیمایی اربعین استقبال خوبی بکنند و تاکنون بیش از ۱۰۰هزار نفر ثبت‌نام خود را در سامانه تکمیل کرده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->